משכנתא לנכס מסחרי

למרות שמשכנתא נתפסת בדרך כלל כהלוואה לצורך רכישת דירה, יש אפשרות לקחת משכנתא גם לרכישת נכס מסחרי כמו חנות או משרד. משכנתא לנכס מסחרי והלוואות כנגד נכסים מסחריים הינן במהותן הלוואות עסקיות ואינן נבחנות באותם פרמטרים כמו משכנתא למגורים. הלוואות אלו נבחנות בהתאם למטרת העסקה תוך הסתכלות על פרמטרים הבוחנים את טיב הלווה. משכנתא עסקית הוא הזדמנות מצוינת ליצירת רווחים מרכישת מבנה, משרד או דירה כהשקעת נדל"ן מניב. הבנקים מציעים מסלולים ייעודים לרוכשי נכס מסחרי, ויש מספר אפשרויות ופתרונות מימון לרכישת נכס מסחרי כאפיק השקעה או לצרכי העסק. לדוגמא: הלוואות ייעודיות לרכישת מבני תעשייה, בתי מלאכה, מרלו"ג וכו'. יש לציין כי נדל"ן מסחרי הפך בשנים האחרונות להשקעה אטרקטיבית, לכן גם בעלי עסקים החלו לרכוש נכסים מסחריים במקום לשלם שכירות חודשית.

משקיעים רבים רואים פוטנציאל ברכישת מבנה רב קומות עבור השכרת משרדים לעסקים שונים. היתרונות ברכישת מבנה עבור משרדי עסקים הוא גם צמצום ההוצאות על שכר דירה עבור בעל המבנה, וגם רווחים חודשיים קבועים בדמות דמי שכירות מבעלי העסקים והחברות השוכרים את המשרדים במבנה. כיום ישראלים רבים רוצים ליצור נכסי נדל"ן כי הם הבינו שזהו אפיק ההשקעה המניב תשואות גבוהות ורווחים כלכליים. לאור הסטטיסטיקה המראה כי מחירי הדיור עולים עם השנים, הרווחים נחשבים לבטוחים עבור המשקיעים. אם המחיר של הנכס עולה עם הזמן בצורה קבועה, אז מה שבטוח הוא שברגע שהמשקיע ירצה למכור את הנכס, הוא ימכור במחיר הרבה יותר גבוה ממה שהוא קנה אותו. לכן, ישראלים רבים רוצים להשקיע ולקנות כמה שיותר נכסים על מנת לפתח ולמנף את ההזדמנות הכלכלית הטמונה בהשקעות נדל"ן. מילת המפתח בהשקעות נדל"ן היא למעשה הון עצמי, ככל שיש הון עצמי גבוה יותר, ניתן לקבל ריביות נמוכות יותר על המשכנתא. לעובדה זו יש השלכה כלכלית משמעותית מאוד, כל ירידה במחירי הריבית היא קריטית כאשר מחשבים את הסכום הכולל הנדרש לשלם לבנק בעבור הנכס. בגלל שמחירי הדירות כל כך גבוהים בשנים האחרונות, אז כל שינוי באחוזי ריביות המשכנתא הוא קריטי עבור הרוכש. מדובר בפערים של עשרות אלפי שקלים אם לא מאות אלפי שקלים. ישראלים שיש להם הון עצמי רצים ומחפשים לקנות דירה אשר תניב להם את התשואות הגבוהות ביותר.

מידע נוסף שצריך לדעת

בשונה ממצב בו אדם פרטי רוכש נכס, כאשר מתבצעת עסקה בעלת אופי מסחרי סוגיית המיסוי משתנה. למעשה, לחברות יש אפשרות לקזז את ההוצאות הנלוות לרכישת הנכס מהרווח הכולל של הפעילות העסקית שלהן, וכתוצאה מכך לשלם מס נמוך יותר. בנוסף, ניתן להכיר בחלק מההוצאות השוטפות של הנכס הנרכש (לדוגמא ריבית על המשכנתא שנלקחה) כהוצאות מותרות בניכוי כנגד הרווח הכנסות העסק.

לצד יתרון זה, כשעסק רוכש נכס הוא יידרש לשלם מס רכישה שערכו גבוה מהמס שייגבה מאדם פרטי הרוכש את דירתו הראשונה. בנוסף, מבחינת אחוזי המימון, לרוב הבנק יעניק הלוואה של עד 70% משווי הנכס העסקי (לאחר הערכת שמאי מטעם הבנק), בשונה מרכישת דירה שבה זכאי הרוכש לאחוז מימון מקסימלי של 75% מימון.

חברת ריסטרט מתמחה מזה שנים רבות במשכנתא לרכישת נכס מסחרי, ומלווה יזמים ובעלי עסקים ברכישות נכסים בענף הנדל"ן. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר ולקבל ליווי אישי מאנשי מקצוע המובילים בתחום. אנו מתגאים במתן יחס אישי לכל הלקוחות שלנו, ומאמינים ביחסים מקצועיים אשר מבוססים על אמון, שקיפות, הקשבה ובניית תכנית כלכלית המותאמת לכל לקוח לפי צרכיו היחודיים. יחד נבצע עבורכם איפיון עסקה ובדיקה מדוקדקת של תנאי ההלוואה הנדרשים כדי להביא לשולחן את האלטרנטיבות הטובות ביותר עבורכם. זאת על מנת שתבצעו את עסקת הנדל"ן הבאה שלכם בתנאים הטובים ביותר הקיימים בשוק. 

למידע נוסף השאירו פרטים

/ 5.

למידע נוסף השאירו פרטים
דילוג לתוכן